Mama Runs (Again)

Klaar om (weer) te beginnen met hardlopen, maar heb je geen idee waar te beginnen?
Zit je te wachten op dat beetje motivatie om samen je loopschoenen aan te trekken en naar buiten te gaan?
Dan is ons spiksplinternieuwe programma 'Mama Runs (Again)!' precies wat je nodig hebt! ๐Ÿƒโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’จ

It doesn't matter how fast or how far you're going... When you're putting on your shoes and going out for a run, you are a runner! 

bewust en fun samen lopen

Voor wie?

Voor elke mama die haar hardloopschoenen wil aantrekken en samen met een gezellige bende vrouwen wil lopen - of je nu pas 3 maanden geleden bent bevallen, al een aantal (of heel veel) jaren, of ergens daartussenin zit! ๐Ÿƒโ€โ™€๏ธ๐Ÿ‘Ÿ Laat ons je steunen op jouw ik-wil-een-hardlopende-mama-zijn reis! ๐Ÿ’–

Voor elke mama die:

  • ... al ervaring heeft met lopen, alsook de mama die voor de eerste keer ooit loopschoenen zal aantrekken.
  • ... het liefst alleen loopt, maar wel bewust begeleid wil worden met een (online) duwtje in de rug.
  • ... ook graag samen wil lopen, sporten en elkaar ontmoeten om die loopschoenen aan te trekken. Kortom, 'samen' lopen en elkaar motiveren, zij aan zij of op afstand.
  • ... liever niet zonder begeleiding wil beginnen met lopen, en net wel bewust en juist wil bewegen met een mix van kracht-, mobiliteit- en technieklessen om de looptechniek op een bekkenbodemvriendelijke manier te optimaliseren.
  • ... graag van 0 tot 5 km wil starten met lopen vanuit een sterk samen opgebouwde basis.
  • ... minimaal 3 maanden geleden bevallen is รฉn groen licht heeft gekregen van haar kinesist om te beginnen hardlopen.
  • ... al veel langer geleden bevallen is, maar dit nu ziet als een nieuwe en optimale start om (weer) te gaan lopen.
  • ... gezellig samen in een loopcommunity wil belanden, waar plezier en elkaar motiveren centraal staan. ๐Ÿƒโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’–

let's do it step by step

Waarom?

Waarom zou je kiezen om onze Mama Runs Community te vervoegen? Om gezellig samen op een bewuste manier (opnieuw) te starten met lopen! ๐Ÿƒโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’ซ

  • Samen opbouwen van 0 naar 5 km, stap voor stap.
  • Naast opbouwen van uithouding, ook aandacht voor krachttraining, met focus op core en billen, mรฉt liefdevolle zorg voor onze bekkenbodem.
  • Krijg antwoord op al je vragen van onze experts Tessy (bekkenbodemtherapeut) en Ruben (sportkinesist).
  • Mogelijkheid tot live lessen, of online begeleiding van thuis uit, of een combinatie van beide.
  • Samen, en toch op maat van jou en op je eigen tempo.
  • Niet alleen bewust en met aandacht voor ons lichaam, ook gezelligheid en fรบn staan centraal.
  • Gezamenlijke motivatie en plezier in een WhatsApp groepje. 
  • Een Strava (loopapp) groepje om elkaar te volgen en steunen.
  • Spreek af en ga samen lopen, of geniet van rust en me-time terwijl je toch begeleid wordt.
  • Samen streven we naar het gezamenlijk doel: 5 km, op jouw tempo.
  • Vrijblijvende deelname aan Dwars door Mechelen eind september (geen verplichting).

van eind april tot eind september

Wat?

Samen vanaf eind april tot eind september bouwen we op met versterkende krachtoefeningen tot we ons doel van 5 km lopen bereiken. Hoe pakken we dit aan?ย 

  • Een volledig traject dat begint eind april en doorgaat tot eind september.
  • De eerste 6 tot 8 weken focussen we op opbouwende kracht van onze spieren met loop-specifieke oefeningen.
  • 8 weken groepslessen in Atelier PUUUR (vrijblijvend, niet verplicht: workshop 25 april en 16 mei tem 27 jun telkens om 20u15)
  • 4 workoutvideoโ€™s die je gemakkelijk thuis kan volgen (kracht, cardio, loop-specifieke oefeningen en een cool down).
  • extra cadeau: een heerlijke 'Yoga for Runners"-videoles.

  • De volgende 8 tot 12 weken starten met lopen van 0 tot 5 km op het gemak met verschillende schema's zodat het voor iedereen haalbaar is tegen eind september.
  • Loop jij 5km ver voor het einde van september? Bouw dan eerst je snelheid, intensiteit en kracht verder op. Meer tijd nodig voor de krachtoefeningen alvorens je kan beginnen lopen? Neem je tijd, er is meer dan voldoende speling voorzien in de schema's.
  • Vrijblijvend doel: Deelnemen aan dwars door Mechelen op zondag 29 september 2024 (inschrijving is niet inbegrepen)

  • Begeleiding van Ines en Lynn, beide pilatesdocenten en specifiek opgeleid voor postpartum looptraining.
  • Extra begeleiding door experts sportkinesist Ruben Cools en bekkenbodemtherapeute Tessy Boedt.
  • Een WhatsApp groep om vragen te stellen, elkaar te motiveren en communicatiemiddel om af te spreken voor gezamenlijke loopuitjes.
  • een Strava (loopapp) groepje om elkaar te volgen en kudos te geven.

  • Inclusief de heuse Mama Runs Workshop vol tips & tricks van bekkenbodemtherapeute Tessy met de ideale checklist om van start te kunnen gaan. ( deze is reeds voorbij, maar je kan nog steeds deelnemen en inschrijven tot eind mei... geef ons wel even per mail ook een seintje van inschrijving info@mamamoves.be)

Doe jij mee?

Jouw investering voor dit gehele traject van 5 maanden is  โ‚ฌ 125,- ...
โ†’ voor 5 maanden begeleiding en steun zowel live als online, samen lopen , live lessen, onze expertise,... 


Hieronder ga je meteen naar de inschrijving met betaallink ter bevestiging van je inschrijving, indien je nog geen login hebt in onze agenda dien je die eerst aan te maken. 
Twijfel niet te lang, reeds meer dan de helft van de plekjes zijn reeds gereserveerd. 


Ik doe mee!
Top